Shop Mobile More Submit  Join Login
The Legend Of Derpy by Tobibrocki The Legend Of Derpy by Tobibrocki
It's day 10 of the NATG3, well, technically it's day 11, anyway, day 10's topic was "Draw a pony from a legend/Draw a pony with a story". Colouring this really took some time, but thankfully they left the submitter open so I still got it in.
Also, poor Dasie didn't know Ditzy had dinner 5 minutes ago. ^^

I know, I know, Pinkie Pie would've made a better Navi, but I choose Fluttershy because it's cuter. X3

Ditzy Doo/Derpy Hooves, Rainbow Dash & Fluttershy Hasbro

----------------------------------------

Wohooo(!), made it into Drawfriend #906: www.equestriadaily.com/2013/08…
Add a Comment:
 
:iconmusical-gamer-girl:
Musical-Gamer-Girl Featured By Owner Feb 28, 2015  New member
lol how cute!
Reply
:iconfierce-dities-link:
Fierce-Dities-Link Featured By Owner Dec 25, 2014
So cute! X3
All hail Princess Derpy!
Reply
:iconaguywhocomments:
Aguywhocomments Featured By Owner Oct 8, 2014
.-. I'm now feeling bad for Rainbow Dash.
Reply
:iconjosephlaville2:
josephlaville2 Featured By Owner Jul 17, 2014
Yay listen.
Reply
:iconaseal12:
aseal12 Featured By Owner Feb 23, 2014  Student Digital Artist
XD
Reply
:icongoombot99:
GooMboT99 Featured By Owner Feb 15, 2014
This is amazazing!

Reply
:iconyoshiringo:
YoshiRingo Featured By Owner Feb 2, 2014  Student Digital Artist
Dawww , that adorable muzzle she has. X3
Reply
:iconopentoheven:
opentoheven Featured By Owner Feb 2, 2014
Her royal derpness
Reply
:iconcentaur71:
Centaur71 Featured By Owner Jan 19, 2014
or the Legend of Zelderp?
Reply
:iconultrathehedgetoaster:
UltraTheHedgetoaster Featured By Owner Nov 15, 2013  Hobbyist Artist
:iconnaviplz: "Hey, uhm... Listen... I mean, if you don't mind..."
Flutterfairy is best sidekick! :aww:

Hmmm... I wonder who's "Ganon" in this interpretation of Hyrule? :?
Reply
:iconxemnas-sama:
Xemnas-sama Featured By Owner Jan 24, 2014
Sombra I guess, he's already a king and an evil one as well, not to mention his armor made him look even more evil too!
Reply
:iconsweetannabee:
sweetannabee Featured By Owner Oct 13, 2013  Hobbyist Digital Artist
flutternavi: um... hey?
Reply
:iconxemnas-sama:
Xemnas-sama Featured By Owner Jan 24, 2014
Navishy is way more considerated than Navi herself!
Reply
:icondragonking17:
Dragonking17 Featured By Owner Sep 30, 2013  Hobbyist General Artist
Derpy: Hey I'm not that heavy!
Reply
:iconbatblaster:
BatBlaster Featured By Owner Sep 30, 2013
Can't wait to see you do something for Twilight Princess...
lol
Reply
:iconultrathehedgetoaster:
UltraTheHedgetoaster Featured By Owner Nov 15, 2013  Hobbyist Artist
...I take it Rainbow Dash would then transform into a timber wolf, eh? ;)
Reply
:iconbatblaster:
BatBlaster Featured By Owner Dec 2, 2013
You know that wasn't the joke I was referring to.
Reply
:iconultrathehedgetoaster:
UltraTheHedgetoaster Featured By Owner Dec 3, 2013  Hobbyist Artist
So... Twilight Sparkle is gonna be turned into a filly-sized more anime-stylish version of herself that can grab things with her mane, and disappear inside in Rainbow Dash's shadow? =P
'cause, ya know, the Twilight Princess wasn't actually Zelda herself. ;)
Reply
:iconbatblaster:
BatBlaster Featured By Owner Dec 3, 2013
I know, that WAS the joke I was getting at.
Reply
:iconbatblaster:
BatBlaster Featured By Owner Sep 24, 2013
Hay!  Listen!
Reply
:iconjoebrony:
JoeBrony Featured By Owner Sep 10, 2013
OMG! Derpy looks incredibly adorable :heart:

:icondashwhateverplz::iconsaysplz:Sure, she gets all the credit while I'm the one doing all the job.

Today's winner for best drawing is... Tobibrocki! :winner:

:iconclappingplz::iconclappingplz::iconclappingplz::iconderpyclapplz:
Reply
:icontelaros:
Telaros Featured By Owner Sep 4, 2013
omg that is wonderful. I got a good laugh out of this, it has far too much cute for my well being.
I meant to comment on the Cheerilee to cheer you on, so I'll do it here! "You're past the halfway point! Don't give in yet! You can DO IT TOBI!"

*loud cheers*

Navishy is best fairy.

That smile is too infectious. Great job on bring inflicting high smile crits xD
Reply
:iconhowlsinthedistance:
HowlsInTheDistance Featured By Owner Sep 3, 2013  Hobbyist Traditional Artist
:iconfluttershyisshyplz::iconsays3plz: Umm, hey? Could you please listen? If it's not too much trouble, that is...
Reply
:iconmoonlighteclipsepony:
MoonlightEclipsePony Featured By Owner Sep 1, 2013  Hobbyist Artist
poor RD....Derpy.......lay off the muffins or who did it!?!? ......PFFFFT HAHAHA LOL
Reply
:icondell-ad-productions:
Dell-AD-productions Featured By Owner Sep 1, 2013  Hobbyist Digital Artist
adorable~!
Reply
:iconthepenvsthesword:
ThePenVsTheSword Featured By Owner Aug 31, 2013  Student Writer
Love it!
Reply
:iconcooger11:
cooger11 Featured By Owner Aug 31, 2013
like the legend of Zelda....wonder y they call the movie tht,it should be call: The Legend Of Link
Reply
:iconcooger11:
cooger11 Featured By Owner Aug 31, 2013
*called
Reply
:iconabusinessboy:
aBusinessBoy Featured By Owner Aug 31, 2013
I feel like you have Derpy and Fluttershy confused role wise.
Reply
:iconfuriousclown:
FuriousClown Featured By Owner Aug 30, 2013  Student Artist
Haha nice :)
Reply
:iconturnfreefaiiinq:
turnfreefaIIinq Featured By Owner Aug 29, 2013  Student Digital Artist
Dewp!
Reply
:iconplcthecd:
PLCTheCd Featured By Owner Aug 29, 2013
Princess Derpy!
Reply
:iconi-oreo:
I-Oreo Featured By Owner Aug 29, 2013  Hobbyist General Artist
LOL
Reply
:iconsydrasydra:
sydrasydra Featured By Owner Aug 29, 2013  Student Filmographer
poor dashie lol :D
Reply
:iconthebigman0706:
TheBigMan0706 Featured By Owner Aug 28, 2013
Lemme guess, you're going to make King Sombra Ganondorf, right? (obvious, i know)
Reply
:iconwindycakepony:
WindyCakePony Featured By Owner Aug 27, 2013  Student Artist
C.
Reply
:iconcortexgalreturns:
CortexgalReturns Featured By Owner Aug 27, 2013
Such crossovers for the win! C:
Reply
:icontlmoonguardian:
TLMoonGuardian Featured By Owner Aug 27, 2013  Hobbyist Digital Artist
Derpy has eated too much muffin X3
Reply
:iconnicolasdominique:
NicolasDominique Featured By Owner Aug 27, 2013  Hobbyist Digital Artist
Cute ^^
Reply
:iconsandwich-anomaly:
Sandwich-Anomaly Featured By Owner Aug 27, 2013  Hobbyist Digital Artist
yes... so much win... all of it! <D
Reply
:icondejiko07:
DeJiKo07 Featured By Owner Aug 26, 2013
Lol! This is pure win!
Reply
:iconbotchos:
Botchos Featured By Owner Aug 26, 2013
You've seen the art. Now go to my profile and download the game! lol. (Play version 1.0. I still haven't fixed the stupid glitch in the other version yet.)
Reply
:iconyoshiringo:
YoshiRingo Featured By Owner Aug 26, 2013  Student Digital Artist
Bawwwww, too adorable!
Reply
:iconabronyaccount:
ABronyAccount Featured By Owner Aug 26, 2013
Given Derpy's cast-iron butt, I wouldn't want to be Dash right now!
Reply
:iconmcgack:
McGack Featured By Owner Aug 26, 2013
well the flutternavi wouldnt be all loud and annoying
Reply
:iconcajobif:
cajobif Featured By Owner Aug 26, 2013
Derpy: Yay! I'm a princess! And I'm with Rainbow Dash!
Rainbow Dash: *puff* D-Derpy! H-how can you be....*heavy breathing* so heavy....?
Derpy: I don't know.... maybe because I just ate a douzen of muffins for dinner...
Rainbow Dash: W-what? *heavy breathing* Derpy! G-get off me...
Derpy: No!
Rainbow Dash: What?!?
Derpy: Why should I? Aren't you supposed to be my servant?
Rainbow Dash: Grrrr! C-can't hold any longer....
Fluttershy: W-what happened to me?

Beautiful crossover
Reply
:iconnintyuk:
nintyuk Featured By Owner Aug 26, 2013
Ohh could you please listen!...If that's what you want to do (unintelligible murmuring followed by mewling)
Reply
:iconjosiah-shockency-jcs:
Josiah-Shockency-JCS Featured By Owner Aug 26, 2013  Hobbyist Artist
Good grief! XD
Reply
:iconmrx-man3:
Mrx-Man3 Featured By Owner Aug 26, 2013  Student Artist
So, does Navi now say Yay as opposed to Hey
Reply
:icontobibrocki:
Tobibrocki Featured By Owner Aug 26, 2013  Hobbyist General Artist
Probably yes. =3
I didn't really give this much thought though, I just drew a Flutternavi because I thought it looked cute to be honest. ^^
Reply
Add a Comment:
 
×
Download PNG 803 × 900




Details

Submitted on
August 26, 2013
Image Size
461 KB
Resolution
803×900
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
9,240 (1 today)
Favourites
730 (who?)
Comments
60
Downloads
182
×